Amylon - 110 lat !
Amylon
Amylon - 110 lat!
Amylon i jego dobrze znane budynie BIO są dostępne nie tylko w rodzimych Czechach, ale także w Polsce” mówi współwłaściciel oraz dyrektor marki Władimir Zeman.
Tradycyjna produkcja Amylon sięga pierwszej połowy XX wieku, czy to prawda?
Tak, od początku ułatwialiśmy życie w kuchni wszystkim babciom, mamom, a teraz nawet Tobie Staramy się utrzymać tę postawę. Założenia firmy Amylon sięgają 1912 roku, więc w tym roku świętujemy już 110 lat na rynku. Jestem z tego bardzo dumny, ale oczywiście to nie tylko moja zasługa. Bez naszego oddanego i zgranego zespołu pracowników nie bylibyśmy w tym miejscu, w którym jesteśmy teraz.
Co reprezentuje sobą marka Amylon?
Naszym celem od zawsze jest wspieranie, ułatwianie i przyspieszanie pracy w kuchni. Oczywiście kuchni pełnej niezapomnianych smaków i aromatów. Dążymy do tego, aby gotowanie było wyłącznie przyjemnością. Wiemy także, że świat się ciągle zmienia, podobnie jak my i nasze produkty. Od 11 lat z powodzeniem produkujemy linię produktów BIO opartych o skrobię kukurydzianą i ryżową.
Jak Amylon trafił do Polski?
Zawsze w Polsce widzieliśmy ogromny biznesowy potencjał, ale nie tylko. Część mojej rodziny mieszka w Warszawie, więc był to logiczny krok. Zdecydowaliśmy się na ścisłą współpracę z firmą Bio Planet. Na początku zaczęliśmy dostarczać naszą ulubioną linię BIO budyniów takich jak waniliowy i czekoladowy.
Zawsze zaznaczaliśmy, że niezwykle ważny dla nas jest rozwój, a do rozwoju niezbędne jest wsłuchiwanie się w potrzeby naszych Klientów i ich Klientów, ale nie tylko... kilka lat temu żona mojej kuzynki - Małgorzata żaliła się, że nie może kupić bezglutenowej Galaretki w jakości BIO, co skłoniło mnie do rozpoczęcia jej produkcji, wtedy także zaczął powstawać kisiel Amylon. W tej chwili dostarczamy na polski rynek ponad 30 indeksów. Na koniec muszę wspomnieć o bardzo ważnych produktach, jakimi są dodatki do pieczenia. Nasze BIO cukry waniliowe, cytrynowe czy cynamonowe, a także ekologiczny, bezglutenowy proszek do pieczenia są niezbędne nie tylko od święta, pachnące wypieki umilą jesienne, coraz krótsze dni.
Jakie nowe trendy pojawiają się na polskim rynku?
Wokół nas rośnie liczba osób ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi. Ten fakt motywuje nas do wprowadzania nowości i produktów, które sprawią, że życie naszych Klientów będzie bardziej kolorowe i pełne smaku. Niedawno wprowadziliśmy na rynek nasz agar bezglutenowy bio, odpowiedni dla wegan. Agar to substancja o zdolności tworzenia żelu, którą wytwarza się z czerwonych alg. Agar w pełni zastępuje żelatynę zwierzęcą. Galaretka z agaru jest bardzo jędrna i zawiera dużo minerałów, takich jak wapń, żelazo i jod. Jest bezsmakowy, bezwonny i niskokaloryczny.
Co sądzisz na temat zrównoważonego rozwóju produkcji?
Nasza linia BIO spełnia założenia produkcji ekologicznej. Uważam, że tworzenie produktów BIO musi mieć wpływ na poprawę bioróżnorodności. Inwestujemy również w technologie, które obniżyły zużycie wody o 25 % i gazu o 20 %. Jestem przekonany, że to, co robimy i jak robimy ma sens.
Współwłaściciel i Dyrektor marki Amylon - Vladimír Zeman
110 lat istnienia brzmi imponująco, jak wypłyneło to na Amylon?
Przez ponad stulecie rozwinęliśmy się nie tylko jako firma, ale także rodzina. Przez ten czas wraz z pozycją na rynku wzrastała także świadomość naszych kompetencji i odpowiedzialności z wyznaczanie trendów, także dla innych marek, które starają się wyprzedzić wymagania Klientów.
Artykuł jest opublikowany w magazynie gotuj w stylu eko.pl Nr 22 Jesień 2022
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.