Dr Martins
gotujwstylueko.plDr Antonio Martins to współzałożyciel Green Coco Europe GmbH. Urodził się w Brazylii i dorastał w Londynie. Z miłości do żony Hannelore przeniósł się do Austrii i tam ukończył specjalistyczny kurs medyczny. Przez pięć lat był kierownikiem pediatrii w Medeor Downtown Medical Center w Dubaju, ale latem 2017 r. wrócił do Austrii. Jest ojcem trzech synów, którzy studiują medycynę i spędzają wolny czas na słuchaniu muzyki Szostakowicza.
Co Cię skłoniło do sprowadzenia wody z młodego kokosa z Brazyliido Europy?
W trakcie mojej praktyki pediatrycznej, matki moich pacjentów często zadawały pytanie o alternatywy dla słodkich napojów gazowanych i soków owocowych. Pierwsza myśl to znany z mojego rodzinnego regionu sok z młodego kokosa. Źródło składników mineralnych o wysokiej zawartości potasu, wapnia i magnezu. Jest hipoalergiczny, a co najważniejsze zawiera bardzo mało cukru.
Czy to naprawdę tak źle, aby dziecko wypijało od czasu do czasu jakiś słodki napój?
W mojej praktyce diagnozowałem średnio co najmniej jeden przypadek cukrzycy tygodniowo i najczęściej dotyczyło to bardzo małych dzieci. Unikając dodatkowego cukru, można było tego uniknąć. Liczba przypadków cukrzycy, choroby niedokrwiennej serca i otyłości rośnie gwałtownie – także wśród dzieci. Nie tylko w Ameryce, ale także w Europie jest to bardzo poważny problem. Na szczęście powoli zmienia się sposób myślenia, nawet znane sieci supermarketów rozważają radykalne zmniejszenie zawartości cukru w produktach marek własnych. Świadomość konsumentów rośnie – coraz więcej osób unika słodzonych napojów.
W asortymencie Dr Antonio Martins znajdują się także produkty z sokami owocowymi, a co z cukrem?
Naturalne smaki owoców są wykorzystywane w naszych mieszankach, dodajemy jedynie ich sok i miąższ w rozsądnych ilościach, nie używamy żadnych dodatkowych cukrów. Właśnie dlatego nasze niskokaloryczne napoje są tak popularne, szczególnie wśród sportowców i konsumentów świadomych właściwego odżywiania.
„Dr Martins - woda kokosowa, to nie tylko produkt” - co dokładnie przez to rozumiesz?
Sok kokosowy to coś więcej niż produkt. Sok kokosowy to koncepcja. Umożliwia nam tworzenie wielu miejsc pracy w biedniejszych częściach świata. Nasz pomysł importowania soku kokosowego ze Sri Lanki spowodował powstanie ok. 8 000 nowych miejsc pracy. Nasza podróż nie kończy się na Sri Lance lub na Filipinach, widzę ogromny potencjał, by pomagać ludziom w ten sposób również w Afryce. Moja wizja: finansowany przez UE projekt soku kokosowego w Afryce - nawiązałem już kontakt z Brukselą.
Co z miejscami pracy w Europie?
Green Coco Europe GmbH nie tylko tworzy miejsca pracy w „krajach kokosowych”, ale także w Europie. Transportujemy surowce do Europy i organizujemy tutaj butelkowanie produktu. Jednym z pozytywnych efektów ubocznych jest to, że dzięki temu Dr Antonio Martins gwarantuje stały smak. Ponieważ sok kokosowy zmienia się w zależności od opadów i warunków pogodowych na miejscu. Nasi konkurenci, którzy butelkują na miejscu, nie mogą zapewnić tej gwarancji smaku.
Czy wkrótce pojawią się nowe produkty od Dr Antonio Martins?
Na rynku pojawiła się właśnie WODA KOKOSOWA KING BIO - powstaje z rzadkiego żółtopomarańczowego kokosa ze Sri Lanki, który nie zawiera prawie żadnego miąższu, jest za to po brzegi wypełniony bogatym w minerały sokiem, a jego lekko słodki, łagodny sok sprawia, że jest słusznie nazywany królem orzechów kokosowych. W lipcu planujemy wprowadzenie pierwszej ekologicznej gazowanej wody kokosowej z owocowym sokiem, która doskonale sprawdzi się w upalne dni.
Przepisy z wodą kokosową znajdziesz tutaj.
Artykuł pochodzi z kwartalnika lato 2018 Gotuj w stylu eko.pl
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.