Lima japońskie smaki dla każdego
gotujwstylueko.plDawno, dawno temu była sobie belgjijska rodzina Gavaert, która zaprzyjaźniła się z pewnym japończykiem – George’m Oshsawa, japońskim filozofem, który opracował zasady makrobiotyki kładzącej szczególny nacisk na naturalne sposoby odżywiania. Wspólna przyjaźń utwierdziła Pierre’a Gavaert w przekonaniach, że dieta wegetariańska przynosi wiele korzyści zdrowotnych. Chcąc podzielić się swoim entuzjazmem, Pierre wpadł na pomysł stworzenia firmy zajmującej się produkcją zdrowej żywności. Z czasem idea przeobraziła się w markę o nazwie Lima, która przez lata zyskiwała coraz większą rozpoznawalność i popularność. Dziś Lima to lider wśród europejskich producentów żywności ekologicznej.
FILOZOFIA
Lima to marka mająca świadomość szkód i poziomu zanieczyszczenia planety, spowodowanych przez przemysłową produkcję żywności, zwłaszcza odzwierzęcej, dlatego z dumą promuje dietę wegańską. Współczesna hodowla wiąże się nie tylko z ogromnymi stratami zasobów naturalnych i wody pitnej, ale również z dramatycznym wylesianiem i silnym zanieczyszczeniem wód podziemnych. Innymi słowy, taka produkcja stanowi ogromne zagrożenie dla różnorodności biologicznej na Ziemi i dla zdrowia ludzi. Misją marki Lima jest nieustanne podnoszenie świadomości konsumentów poprzez wskazywanie korzyści płynących z rolnictwa ekologicznego i diety roślinnej – oprócz walorów smakowych i zdrowotnych, spożywanie wegańskich
produktów znacznie zmniejsza ślad węglowy, przyczyniając się w ten sposób do ochrony naszej planety.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
W trakcie specjalnie przygotowanego, zrównoważonego procesu produkcji, powstaje żywność pełna roślinnego białka i wartości odżywczych, która zadowoli każdego smakosza. Tu łączy się zboża i rośliny strączkowe, by wykorzystać zawarty w nich błonnik, aminokwasy i bogate składniki odżywcze. Dzięki produktom Lima zmniejsza się ilość nasyconych tłuszczów dodawanych do potraw, unika dodawania cukru i wspiera organizm cennymi przyprawami oraz produktami procesu lakto-fermentacji. Lima wykracza daleko poza standardy prawne. System testowy, dostosowany do każdego produktu, aplikowany jest przez kilka specjalistycznych, niezależnych laboratoriów. System ten jest w stanie z powodzeniem wykryć obecność pestycydów, alergenów i wszelkich innych zanieczyszczeń. Co roku firma przeprowadza ok. 12 tys. kontroli jakości różnych produktów. W laboratorium marki organizuje się także degustacje i testy, aby ocenić zapach, smak i konsystencję produktu w celu ulepszenia jakości jedzenia, zgodnie z hasłem: gdy jesz lepiej, czujesz się lepiej i jesteś zdrowszy!
KUCHNIA JAPOŃSKA I LIMA - NATURALNE POŁĄCZENIE!
W 1957 roku Lima wprowadziła na europejski rynek swoje pierwsze japońskie produkty: sos sojowy, kuzu, miso i ryż. Kuchnia japońska z jej czystymi, wyrafinowanymi składnikami jest odzwierciedleniem zamysłu twórcy Limy, dlatego wciąż temat ten znajduje się w centrum uwagi firmy. Produkty kuchni japońskiej pochodzą od sprawdzonych dostawców – rzemieślników, wytwarzających żywność według tradycyjnych metod. W Japonii fermentacja jest jedną z najpopularniejszych metod konserwowania żywności. Produkty fermentowane - w szczególności sos sojowy i miso - mają znaczną wartość odżywczą i bogaty smak. Od ponad 40 lat sosy sojowe Lima są produkowane przez rodzinną firmę założoną w Japonii w 1804 roku.
ŚWIAT PIĄTEGO SMAKU - UMAMI
Podstawowe smaki (słodki, słony, kwaśny i gorzki) są powszechnie znane, ale istnieje piąty smak: umami. Jest to naturalny aromat występujący w japońskich przyprawach, takich jak sos sojowy i miso. Wydobywa inne smaki z potrawy, nadając jej wyjątkowego charakteru. Smak umami wynika z fermentacji produktów spożywczych takich jak sos miso i sos sojowy. Oprócz produktów fermentowanych, umami występuje również w swojej naturalnej postaci w niektórych artykułach spożywczych, takich jak grzyby shiitake lub wodorosty.
Przez ponad 55 lat działalności Lima pozostaje wierna swoim pierwotnym przekonaniom, że najwyższa jakość produktów oraz zrównoważona dieta to kluczowe elementy sprzyjające naszemu zdrowiu. W swojej ofercie ma około 25 produktów do gotowania lub do chrupania. Są to zarówno bardziej tradycyjne produkty, jak kawy zbożowe, musli, po przysmaki kuchni japońskiej, takie jak bazy do zup miso, sosy sojowe, ocet ryżowy i egzotycznie brzmiące gomasio, mieszankę soli morskiej i sezamu, nadająca potrawom delikatnego smaku.
Artykuł pochodzi z kwartalnika wiosna 2018 Gotuj w stylu eko.pl
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.