Primavera - manifest GREEN.PASSION
gotujwstylueko.plPo zakończeniu II Wojny Światowej w krajach w niej uczestniczących życie powoli wracało do normy, a od drugiej połowy XX wieku rozpoczął się znaczny wzrost zapotrzebowania na mięso, który determinował wzrost liczby zwierząt hodowlanych. Tak narodził się trend intensywnej hodowli, racjonalizacja systemu produkcji mięsa, która gwarantowała większe ilości produktu przy niższych kosztach.
PRZEMYSŁ MIĘSNY NA OGROMNĄ SKALĘ
Obecnie ponad połowa mięsa produkowanego na świecie pochodzi z intensywnej przemysłowej hodowli, która jest uważana za jedną z najbardziej podstawowych przyczyn zanieczyszczenia wody, eksploatacji terenów, na których się odbywa i emisji gazów cieplarnianych. Globalnie obszary wykorzystywane w gospodarstwach zajmują około siedemdziesiąt pięć procent gruntów do celów rolniczych, nie tylko do hodowli bydła, ale przede wszystkim do uprawy pasz, którymi karmione są zwierzęta.
INTENSYWNA HODOWLA NISZCZY ŚRODOWISKO
Głównym problemem dla środowiska jest jednak stosowanie w nadmiernych dawkach nawozów syntetycznych, pestycydów i obornika pochodzących z gospodarstw przemysłowych (zawierających pozostałości weterynaryjnych produktów medycznych) na polach przeznaczonych do uprawy roślin. W tych uprawach pestycydy i nawozy są stosowane do rutynowych zabiegów w formie zapobiegawczej, a nie w ostateczności, jak w przypadku silnych inwazji pasożytów. Wiele z tych substancji jest szkodliwych dla środowiska, a ich nadmierne stosowanie znacząco wpływa na jakość gleby i wód powierzchniowych, powodując toksyczność dla flory i fauny (ptaków, ryb i owadów zapylających, w tym pszczół) oraz niszcząc równowagę ekosystemów wodnych, w których są rozpuszczone.
TWOJ WYBÓR MA OGROMNE ZNACZENIE!
Wybór produktów z gospodarstw ekologicznych oznacza wspieranie firm, które hodują mniej zwierząt, minimalizując wpływ na środowisko.
MANIFEST GREEN.PASSION
Ta kampania informacyjna na temat ochrony środowiska została zapoczątkowana przez Salumificio Pedrazzoli i jest częścią podróży rozpoczętej w 1996 r. wraz ze stworzeniem linii wędlin ekologicznych PrimaVera®. W tamtych czasach hodowla ekologicznej trzody była niekonwencjonalnym wyborem. Wciąż nas definiuje entuzjazm i determinacja w postępowaniu wedle filozofii ekologicznego rolnictwa i zrównoważonych wartości. Nasza wizja oparta jest na szacunku i miłości do wolnej produkcji w zgodzie z cyklami natury. Szanujemy dobrostan zwierząt i promujemy lokalne rolnictwo.
PRODUKUJEMY MNIEJ, ALE LEPIEJ
Jesteśmy zaangażowani w hodowlę zwierząt, zapewniając odpowiedni dobrostan. Nasze prosięta przychodzą na świat w ekologicznym gospodarstwie i dorastają powoli, szanujemy także naturalny rytm pór roku. Oznacza to, że możemy poświęcić więcej czasu na dążenie do doskonałości, gwarantując żywność, która jest dobra nie tylko dla Konsumentów, ale przede wszystkim dla środowiska.
KORZYSTAMY ZE ZROWNOWAŻONYCH MATERIAŁOW
Wykorzystujemy papier pochodzący z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, a nasze opakowania są odpowiednie do recyklingu.
CHOW EKOLOGICZNY ZWIERZĄT TO MNIEJ ZANIECZYSZCZEŃ
• wychowywanie mniejszej liczby zwierząt w kontekście ekologicznego zarządzania minimalizuje wpływ na środowisko;
• stosowanie paszy bez pozostałości pestycydów i nawozów chemicznych pochodzącej z własnego gospodarstwa wpływa korzystnie na lokalną różnorodność biologiczną;
• nie stosuje się antybiotyków i leków weterynaryjnych jako środków zapobiegawczych. Preferuje się środki homeopatyczne, mające mniejszy wpływ na glebę, nawożoną powstałym obornikiem;
• produkuje się mniej, pomaga to w zapewnieniu odpowiedniego dobrostanu zwierząt, którego nie można osiągnąć podczas intensywnej hodowli zwierząt.
WALKA Z MARNOWANIEM ŻYWNOŚCI
Nasze decyzje dotyczące tego, co i ile konsumujemy mają wpływ nie tylko na środowisko, które nas otacza, ale także naszą gospodarkę. Istnieje kilka prostych kroków, które każdy z nas może wprowadzić w codzienne życie, aby uniknąć marnowania żywności. Chcemy Wam zaoferować kilka kluczowych wskazówek, jak przechowywać i spożywać w sposób odpowiedzialny nasze produkty.
Logo green.passion powstało we współpracy z młodą artystką i Instagrammerką Bernulia, Przedstawia naszą wizję bardziej zielonego świata na obrazie wygrawerowanego liścia. Będziemy dodawać bardziej kreatywne interpretacje do tematów, które będziemy omawiać w trakcie naszej kampanii.
Obserwuj nas!
Instagram: @bernulia @salumificiopedrazzoli
Artykuł pochodzi z magazynu zima 2019 Gotuj w stylu eko.pl
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.