Amylon
gotujwstylueko.plCzeska firma Amylon, a.s. w swojej branży należy do najstarszych w Europie. Tradycja firmy sięga roku 1891, natomiast samo powstanie firmy datowane jest na rok 1912. Produkty Amylon można kupić na rynku czeskim od ponad stu lat. Do rozmowy zaprosiliśmy dyrektora firmy, inż. Vladimíra Zemana, który z sukcesem zarządza firmą od ponad 15 lat, oraz dyrektora handlowego ds. sprzedaży detalicznej i gastronomii Petra Černego.
Czy możecie Panowie na początku przedstawić nam bliżej firmę Amylon?
Vladimír Zeman: Jesteśmy czeskim producentem tradycyjnych, konfekcjonowanych produktów spożywczych, przetwarzamy różne płody rolne z obszaru Vysočiny. Gwarantujemy bardzo dobrą jakość naszych produktów. Prym wiodą oczywiście budynie. Produkujemy je w licznych smakach - tradycyjnych i nowoczesnych oraz wiele innych mieszanek do przyprawiania słodkich i słonych potraw.
Kim są Państwa Klienci?
Vladimír Zeman: To wszyscy Ci, którzy chcą przygotowywać smaczne potrawy, które z kolei nie zabiorą im wiele czasu, a jednocześnie przez swoją łatwość przygotowania przypominają tradycyjną, choć nowocześnie pojmowaną kuchnię. Cały czas poszerzamy portfolio produktów i wprowadzamy innowacje, by podążać za aktualnymi wymaganiami rynku.
Ma Pan na myśli coś konkretnego?
Vladimír Zeman: Rynek cały czas się rozwija, a konkurencja rośnie. Cały czas musimy być czujni, staramy się dopasowywać do nowoczesnych trendów. Z tego powodu podjęliśmy w 2011 roku decyzję o rozpoczęciu produkcji serii BIO oraz wyrobów bezglutenowych. Cały czas przybywa osób, które są uczulone na gluten, dlatego zaczęliśmy produkować budynie na bazie skrobi kukurydzianej czy ryżowej. W zeszłym roku stopniowo zaczęliśmy wprowadzać innowacyjne receptury BIO produktóww taki sposób, by w ich składzie oraz podczas przygotowania nie było konieczności użycia produktów pochodzenia zwierzęcego. Dzięki tej decyzji możemy oznaczyć je jako wegańskie.
Jak obecny rynek BIO żywności różni się od sytuacji, kiedy weszliście Państwo na rynek z tymi produktami, jak w Pana opinii zmieniło się postrzeganie biożywności?
Petr Černý: Dostrzegamy duży postęp jeśli chodzi o zainteresowanie konsumentów zdrową i lepszej jakości żywnością (produktami). Klienci zdecydowanie bardziej interesują się składem poszczególnych produktów, co jest dobrą informacją. Jednocześnie wzrosła liczba dostawców, którzy starają się przesunąć swoją produkcję bliżej w stronę zdrowego jedzenia. Konsumenci mają z pewnością znacznie większą ofertę niż wcześniej.
Jakie produkty pod marką Amylon możemy kupić na polskim rynku?
Petr Černý: Polska w ramach naszego handlu zagranicznego jest bardzo znaczącym partnerem. Nasze produkty można znaleźć w większości sklepów ekologicznych w Polsce. We współpracy z naszym menadżerem handlowym Pavlem Jiravą, , nieustannie śledzimy i analizujemy rynek tak, by móc się elastycznie dostosować do lokalnych trendów żywieniowych oraz wymogów. Jako pierwsi weszliśmy na polski rynek z BIO budyniami bezglutenowymi. Klienci mogli wybrać spośród czterech kuszących smaków - budyń z prawdziwą wanilią, budyń czekoladowy; następnie morelowy i truskawkowy z kawałkami suszonych owoców. Specjalnie na polski rynek produkujemy galaretki owocowe (o smaku truskawkowym, cytrynowym, pomarańczowym i wiśniowym) oraz kisiele (smak cytrynowy, truskawkowy i wiśniowy). Stopniowo wspomniane kategorie produktów poszerzają się o kolejne. Wśród budyni mamy nowy budyń śmietankowy oraz o smaku zielonej herbaty Matcha. Następnie stworzyliśmy włoski deser Panna Cotta, który dzięki łatwemu przygotowaniu zdobył serca Konsumentów. Nie można również zapomnieć o bezglutenowym, bez fosforanów proszku do pieczenia oraz o cukrze waniliowym, cynamonowym i cytrynowym. Cukier waniliowy zawiera prawdziwą wanilię z Madagaskaru, dzięki temu stał się jednym z naszych głównych produktów eksportowych.
Czy planujecie Państwo poszerzyć portfolio produktów?
Petr Černý: W tym roku wprowadziliśmy na polski rynek również BIO serwatkę oraz BIO Ghee (masło klarowane). Cały czas pracujemy nad kolejnymi produktami. Klienci mogą się spodziewać na przykład BIO bezglutenowej panierki oraz innych produktów.
W jakim kierunku podąża rozwój firmy w przyszłości? Jaka jest wizja?
Vladimír Zeman: Nasza wizja przyszłości jest jasna. Chcemy wspierać rozwój żywności ekologicznej i jej dystrybucję. Dalej chcielibyśmy w naszej rozwojowej kuchni przygotowywać smaczne pokarmy i pomoce domowe w taki sposób, by spełniały nie tylko wysokie wymagania nowoczesnego pożywienia, ale również były smaczne i inspirowały.
rozmawiała Katarzyna Burzyńska
Artykuł pochodzi z kwartalnika wiosna 2018 Gotuj w stylu eko.pl
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.