Kosmetyki dla dzieci: prawdziwa potrzeba czy sprytny marketing? - Helan
gotujwstylueko.plIlość czynności wykonywanych przy dzieciach jest ogromna. Opinia społeczeństwa, w którym żyjemy, sprawia, że wierzymy, że wszystko jest niezbędne. Czy kosmetyki dedykowane dla niemowląt są rzeczywistą potrzebą, czy też są efektem przemyślanej strategii marketingowej?
Fizjologiczne i histologiczne cechy skóry właściwej niemowląt są zupełnie inne niż skóry dorosłych, szczególnie w pierwszych miesiącach życia:
• warstwa rogowa jest cieńsza, dzięki czemu jest bardziej przepuszczalna i wrażliwa na działanie warunków zewnętrznych;
• w warstwie podstawnej skóry jest mniej komórek produkujących melaninę, co powoduje mniejszą naturalną ochronę przed działaniem promieni UV;
• głęboka warstwa skóry jest bardziej wrażliwa, zawiera mniejsze i niedojrzałe mało elastyczne włókna kolagenu;
• gruczoły łojowe są słabo aktywne i takie pozostają do rozpoczęcia procesu dojrzewania.
Co więcej, stosunek powierzchni skóry do masy ciała jest większy niż u osoby dorosłej (jeśli nałożymy krem na dm2 skóry kilkumiesięcznego niemowlęcia o wadze 6 kg, stosunek ten będzie 10 razy większy niż dla dorosłej osoby o wadze 60 kg).
Dlatego bardzo ważne jest, aby skóra najmłodszych była traktowana określonymi produktami, odpowiednio przebadanymi i dostosowanymi do szczególnych potrzeb skóry dziecka. Odpowiednie produkty nie zawierają różnych składników, pojawiających się w konwencjonalnych kosmetykach. Kosmetyk z certyfikatem ekologicznym to gwarancja użycia odpowiednich surowców, co jest niezmiernie istotne także dla Rodzica, który sięgając po produkt - może być spokojny o jego skład.
CERTYFIKOWANY KOSMETYK ORGANICZNY:
nie obejmuje chemikaliów naftowych i pochodnych krzemu na rzecz olejów i masła roślinnego; nie dopuszcza syntetycznych środków powierzchniowo czynnych, takich jak SLS i SLES, nieodpowiednich dla skóry właściwej młodych (a także dorosłych!), ponieważ wyczerpują barierę naskórkową, sprzyjając odwodnieniu i nasileniu zauważalnych podrażnień skóry; wybiera konserwanty spożywcze z wyłączeniem parabenów, fenoksyetanolu itp.; nie zawiera barwników i zapachów, które mogą wywoływać uczulenia.
Ekologiczny kosmetyk dla niemowlęcia powinien zawierać oprócz wspomnianych wyżej olejów roślinnych również składniki aktywne o właściwościach nawilżających, zmiękczających i kojących, takie jak aloes, nagietek, rumianek itp.
Stosowanie ekstraktów pozwala za każdym razem uzyskać tę samą ilość cennego składnika aktywnego.
Dla uzyskania właściwości regeneracyjnych do preparatów pozbawionych pochodnych petrochemicznych dodawany jest pantenol.
Jeśli natomiast zachodzi konieczność obniżenia poziomu wilgoci np. w strefie noszenia pieluszek, rozwiązaniem jest skrobia ryżowa, która zapobiega infekcjom i wysypkom.
Zastosowanie tej wiedzy oraz powyższych rozwiązań Wszystkie te cechy i rozwiązania, które dają kosmetyki Organic, pozwoliły marce HELAN na formułowanie od 1976 roku kosmetyków LINEA BIMBI, o pełnej gamie produktów do pielęgnacji skóry niemowląt!
Kosmetyki Helan
Marka HELAN narodziła się w 1976 roku w Genui we Włoszech z misją formułowania i produkcji kosmetyków opracowanych oraz realizowanych w harmonii z naturalną fizjologią skóry, a także ze środowiskiem i dobrem zwierząt. Jesteśmy jedną z niewielu włoskich firm, która bezpośrednio wytwarza swoje produkty. Nasze wysokiej jakości kosmetyki pozwoliły na stałe zagościć naszej marce we włoskich sklepach specjalistycznych, aptekach i zielarniach. Eksportujemy do ponad 40 krajów na całym świecie.
W NASZYCH KOSMETYKACH NIE ZNAJDZIESZ:
• składników pochodzenia zwierzęcego, GMO;
• ropy naftowej, olejów mineralnych, lanoliny, silikonów i PEG;
• parabenów i fenoksyetanolu;
• EDTA, SLS i SLES.
• barwników syntetycznych.
Tworzymy w harmonii z naturą, produkty z najlepszą biodegradowalnością; przebadane mikrobiologicznie oraz przetestowane pod kątem zmniejszenia ryzyka alergii na metale ciężkie. Testowane zgodnie z Dyrektywą Europejską nr 94/27 / CE.
W 2000 roku HELAN był pierwszą włoską firmą kosmetyczną, która uzyskała zarówno certyfikat systemu zarządzania jakością (UNI EN ISO 9001), jak i środowiska (UNI EN ISO 14001), aby móc produkować w zakładzie, który w pełni przestrzega wysokich standardów jakościowych, a jednocześnie dba o ludzi, zwierzęta i całe środowisko.
Kierując się tą samą wewnętrzną motywacją, firma zdecydowała się na wdrożenie własnego systemu zarządzania zgodnie z wymaganiami normy dotyczącej Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP-UNI EN ISO 22716) produktów kosmetycznych, która zapewnia Konsumentom najwyższe bezpieczeństwo i higienę.
Artykuł pochodzi z magazynu jesień 2020 Gotuj w stylu eko.pl
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.