Kolejny Zielony Tydzień za nami!
gotujwstylueko.pl
Kolejny Zielony Tydzień za nami!
Nie tylko segregacja śmieci, jazda hybrydą czy całkowita zamiana samochodu na rower jest dobra dla naszej planety. Do spowolnienia negatywnych zmian przyczynia się także produkcja żywności ekologicznej, a co za tym idzie – również jej zakup. Jak co roku z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, który przypada 22 kwietnia, Polska Izba Żywności Ekologicznej przygotowała Zielony Tydzień. Kampania podkreślała, że warto kupować żywność ekologiczną dla planety. Zielony Tydzień odbył się 17-23 kwietnia.
Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, coraz więcej osób sprawdza, czy żywność, którą kupuje, jest eko – aż 74,3 % respondentów robi to zawsze lub zazwyczaj . Polacy kupują bioprodukty dlatego, że są one „lepszej jakości”, „smakują lepiej”, „są lepsze dla zdrowia”, a także „są produkowane lepszymi dla środowiska metodami”. I właśnie na ten ostatni aspekt zwraca uwagę Polska Izba Żywności Ekologicznej w ramach akcji Zielony Tydzień.
Tegoroczny Zielony Tydzień to już 3 edycja akcji organizowanej przez Polską Izbę Żywności Ekologicznej. W jej ramach można było kupić produkty bio w atrakcyjnych cenach. Bardzo cieszymy się, że akcja okazała się sukcesem – producenci i sklepy zauważyli wzrost sprzedaży w tym okresie. My mamy za to nadzieję, że dzięki akcji więcej Polek i Polaków zacznie wybierać produkty oznaczone Euroliściem – podsumowuje tegoroczną akcję Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Tegoroczny Zielony Tydzień to już 3 edycja akcji organizowanej przez Polską Izbę Żywności Ekologicznej. W jej ramach można było kupić produkty bio w atrakcyjnych cenach. Bardzo cieszymy się, że akcja okazała się sukcesem – producenci i sklepy zauważyli wzrost sprzedaży w tym okresie. My mamy za to nadzieję, że dzięki akcji więcej Polek i Polaków zacznie wybierać produkty oznaczone Euroliściem – podsumowuje tegoroczną akcję Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
CO MOŻNA BYŁO KUPIĆ W RAMACH ZIELONEGO TYGODNIA?
Producenci bio oferowali blisko ćwierć tysiąca produktów. Wśród nich te najbardziej kojarzące się z ekologicznym rolnictwem: świeże warzywa i owoce oraz ich różnorodne przetwory. Do wyboru były mrożone wersje, soczyste soki owocowe, ale też kiszonki, takie jak kapusta kiszona i ogórki konserwowe. Oleje – np. kokosowy, produkty mleczne i zbożowe – mąki, makarony, kasze, ciastka, chleby tworzone na zamówienie. Dostępne były także niecodzienne produkty, wersje znanych artykułów, a także ekologiczne słodycze, np. sezamki czy kulki mango w czekoladzie.
10 POWODÓW, DLA KTÓRYCH ROLNICTWO EKOLOGICZNE JEST LEPSZE DLA ZIEMI
W ramach Zielonego Tygodnia Polska Izba Żywności Ekologicznej przygotowała również specjalny film na temat tego, dlaczego rolnictwo ekologiczne jest lepsze dla Ziemi. Rolnictwo konwencjonalne to sposób produkcji, który nastawiony jest na ilość. Całkiem przeciwnie niż rolnictwo ekologiczne – tutaj liczy się jakość. Jak pokazują nasze badania, blisko 91 % Polek i Polaków kupuje produkty ekologiczne, ponieważ są one wytwarzane lepszymi dla środowiska metodami niż produkty nieekologiczne – dodaje Krystyna Radkowska. – Dlaczego jednak rolnictwo ekologiczne jest lepsze dla Ziemi? Wyjaśniamy to w filmie i podajemy aż 10 powodów, dla których warto jeść eko.
Ich produkcja nie zanieczyszcza środowiska chemicznymi środkami ochrony roślin, emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych, a w rolnictwie dba się o dobrostan zwierząt czy rezygnuje z przemysłowych nawozów azotowych – to niektóre z powodów, dla których warto wybierać ekoprodukty.
ZIELONY TYDZIEŃ 2024
W 2024 roku Polska Izba Żywności Ekologicznej również zapowiada Zielony Tydzień. Akcja to idealna okazja do promocji żywności ekologicznej w Polsce, a także zwrócenie uwagi na kryzys klimatyczny oraz dbanie o środowisko i naszą planetę.
Wszystkie 10 powodów dla których rolnictwo ekologiczne jest lepsze dla Ziemi można poznać w filmie wyprodukowanym przez Polską Izbę Żywności Ekologicznej dostępnym na kanale YouTube @Jemy eko.
Zielony Tydzień był finansowany przez Fundusz Promocji Owoców i Warzyw oraz Fundusz Promocji Zbóż i Przetworów Zbożowych.
Aleksandra Stronkowska
Artykuł jest opublikowany w magazynie gotuj w stylu eko.pl Nr 25 Lato 2023
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.