Przestaw się na eko w 2023 roku!
gotujwstylueko.pl
Przestaw się na eko w 2023 roku!
• Czym jest żywność ekologiczna? Jak wytwarzane są produkty eko zwane też bio?
• Co oznacza symbol Euroliścia na produktach?
Na te i inne pytania konsumentów odpowiada kampania „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia” Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, której celem jest budowanie świadomości i rozpoznawalności dla unijnego systemu jakości rolnictwa ekologicznego, a także promocja ekologicznej żywności certyfikowanej. Więcej o kampanii
na www.przestawsienaeko.eu. Kampania jest współfinansowana przez Unię Europejską.
GDZIE ZNAJDUJE SIĘ POLSKA NA EKO MAPIE?
Żywność ekologiczna stanowi w Polsce ok. 0,5 % konsumowanej żywności, a wydatki polskich konsumentów na bio produkty są niewielkie w porównaniu z krajami Europy Zachodniej czy Skandynawii. Na żywność certyfikowaną wydajemy zaledwie 8 euro na rok, podczas gdy Skandynawowie ponad 200 euro! A rynek polskiej eko żywności ma ogromny potencjał zarówno do zwiększania produkcji bio produktów, jak i zwiększenia lokalnej konsumpcji eko żywności. Dlatego należy wspierać jego rozwój, by zapewnić konsumentom dostępność do dobrych, certyfikowanych produktów.
DO KOGO KIEROWANE SĄ DZIAŁANIA?
Sytuacja pandemiczna zmieniła zachowania zakupowe – chcemy dokonywać dobrych, świadomych wyborów, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie i odporność. Zwracamy uwagę na pochodzenie produktów, sposób ich wytwarzania i skład. W produktach, które wkładamy do naszych koszyków – w sklepach stacjonarnych i podczas wirtualnych zakupów – poszukujemy autentyczności, wiarygodności i przede wszystkim jakości, którą zapewniają nam produkty ekologiczne. Dlatego też działania promocyjne kampanii kierowane są do osób, które szukają rzetelnych informacji na temat żywności ekologicznej: producentów, przetwórców, biznesów i przede wszystkim konsumentów, stawiających pierwsze EKO kroki.
CZYM JEST MOWA W KAMPANII?
Żywność ekologiczna ma wiele istotnych, złożonych aspektów, a każdy z nich trzeba przedstawić odbiorcom. Kampania ma zadanie pokazać konsumentom, dlaczego żywność ekologiczna to dobry wybór dla nas i dla środowiska oraz jak w prosty sposób możemy przestawić się na eko, dokonując codziennych wyborów. Zwraca też uwagę konsumentów na to, czym powinni się kierować przy wyborze bio żywności.
PLANY POLSKIEJ IZBY ŻYWNOŚCI EKOLOGICZNEJ NA 2023 ROK
Oprócz kontynuowania kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia” Polska Izba Żywności Ekologicznej w 2023 roku w lutym uczestniczy w największych na świecie targach dotyczących ekożywności – BIOFACH 2023 oraz organizuje Polskie Forum Żywności Ekologicznej w ramach targów BIOEXPO w Polsce w październiku.
Aleksandra Stronkowska
Artykuł jest opublikowany w magazynie gotuj w stylu eko.pl Nr 24 Wiosna 2023
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.