Eko jemy – nie marnujemy
gotujwstylueko.plPolska Izba Żywności Ekologicznej prowadzi kampanię promującą niemarnowanie jedzenia.
Pieczywo, owoce, wędliny i warzywa to wg danych Federacji Polskich Banków Żywności najczęściej wyrzucane przez Polaków produkty. Do marnowania jedzenia przyznaje się aż 42 proc. społeczeństwa, a w śmieciach rocznie ląduje 9 mln ton żywności. W odpowiedzi na te zatrważające dane, Polska Izba Żywności Ekologicznej w lipcu br. rozpoczęła kampanię Eko jemy – nie marnujemy. Jej celem jest nie tylko zachęcanie do sięgania po bardziej przyjazną dla naszej planety certyfikowaną żywność ekologiczną, ale także po racjonalne nią gospodarowanie, tak, by zminimalizować marnowanie jedzenia.
Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych – producentów rolnych i dystrybutorów żywności, którzy mogą liczyć na pakiet konkretnych wskazówek, które pomogą im ograniczyć marnotrawstwo żywności oraz konsumentów, wśród których przeprowadzana jest kampania edukacyjna motywująca do podejmowania proekologicznych postaw. Działania są realizowane do października 2019 r.
Krystyna Radkowska, Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
ŻYWNOŚĆ JEST ZBYT CENNA, BY JĄ MARNOWAĆ
Marnowanie żywności, to problem nie tylko naszego kraju, ale w Polsce jego skala jest zatrważająca – mówi Krystyna Radkowska, Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Uważamy, że nie należy wyrzucać żadnego jedzenia, natomiast marnowanie żywności ekologicznej, która została wyprodukowana tak ogromnym nakładem sił, przy wyeliminowaniu chemii, jest szczególnie trudne do zaakceptowania. Z tego względu zdecydowaliśmy się na realizację działań skierowanych zarówno do tych, którzy jedzenie produkują, jak i konsumują, które mają wzbudzić refleksję, czy rzeczywiście zrobili wszystko, by uniknąć wyrzucania jedzenia do kosza – dodaje.
W ramach kampanii jest realizowany szereg działań o charakterze promocyjno – informacyjnym, w tym m.in.: produkcja materiałów edukacyjnych skierowanych do branży i konsumentów, stworzenie filmików poradnikowych, działania media relations, współpraca z influencerami oraz obecność na targach i wydarzeniach branżowych.
Jednym z nich będzie organizowany w dniach 11 – 13 października br. Kongres BioExpo, który jest pierwszym i największym w Polsce wydarzeniem dla branży BIO. Jego celem jest upowszechnienie wiedzy na temat walorów produktów ekologicznych wśród wielu grup odbiorców, m.in. rolników konwencjonalnych, producentów i przetwórców żywności, instytucji rządowych i pozarządowych, liderów opinii oraz konsumentów. Wydarzenie to kompleksowo podejmuje tematykę rolnictwa i żywności ekologicznej, organicznych i naturalnych kosmetyków oraz środków czystości, porusza również tematykę zdrowia, zagrożenia, jakie cywilizacja konsumpcyjna niesie dla naszej Planety, zmian klimatycznych i wiele innych. W jego ramach odbędą się również szkolenia dla branży, pokazy kulinarne czy warsztaty.
Kongres to nie jedyne miejsce, gdzie będzie można spotkać przedstawicieli Polskiej Izby Żywności Ekologicznej – mówi Krystyna Radkowska. Wszystkich chętnych zapraszamy do uczestnictwa oraz współpracy w ramach Narodowego Dnia Sportu, który odbędzie się w Warszawie na Błoniach PGE Narodowego 14 września. Z kolei od 18 do 20 października będziemy na Targach Natura Food w Łodzi. Jeśli postawy proekologiczne i troska o przyszłość planety są dla Ciebie ważne – bądź tam z nami!
O wszystkich wydarzeniach realizowanych w ramach kampanii przeczytasz na stronie www.jemyeko.com Zapraszam!
Artykuł pochodzi z kwartalnika jesień 2019 Gotuj w stylu eko.pl
Aby dodać komentarze
musisz być zalogowany.